MENU

Service & Garantie


 

Service

Bij Beddenreus stellen we alles in het werk om jou een heerlijke nachtrust te bezorgen. Daarom zijn we je graag zo goed mogelijk van dienst. Heb je een vraag of een opmerking over een product, onze service of je bestelling? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Want we zijn pas tevreden als jij dat bent.

  • Telefoon: De medewerkers van onze Klantenservice staan elke werkdag van 8:00 tot 20:00 uur voor je klaar en op zaterdagen van 10.00 tot 16.00 uur. Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 0413 – 33 89 44.
  • Per e-mail: Je kunt ons natuurlijk ook altijd een e-mail sturen, hiervoor kun je het contactformulier gebruiken zodat we al je gegevens bij de hand hebben.
  • Per post: Beddenreus, Postbus 716, 5400 AS Uden.


Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Aan de wettelijke garantie is geen termijn gekoppeld omdat deze verschilt per product. De onderstaande garantiebepalingen hebben betrekking op de extra aangeboden garantie en houden de wettelijke rechten intact en zijn dus geen beperking van je wettelijke rechten.

Onze garantiebepalingen

  • Daarbij profiteer je bij ons van de Beddenreus Garantie. Wil je graag extra zekerheid? Kies dan voor de Extra Beddenreus Garantie.
  • Op textielproducten zit een jaar garantie. Omdat wij hygiëne belangrijk vinden, is het ruilen van textielproducten alleen mogelijk als de verpakking ongeopend is.
  • Op showroomproducten geven wij geen garantie.
  • De garantie gaat in op het moment dat je het product in bezit hebt.
  • Koop je online? Dan gelden onze Online verkoopvoorwaarden


Garantievoorwaarden

De Nederlandse wetgeving biedt je als klant bepaalde wettelijke rechten voor het geval dat de bezorgde producten niet aan de overeenkomst voldoen. De onderstaande garantiebepalingen houden deze wettelijke rechten intact en zijn dus geen beperking van je wettelijke rechten.

Bekijk onze Online verkoopvoorwaarden

CBW-garantieregeling

De in de CBW-voorwaarden opgenomen garantieregeling is van toepassing op je online aankoop. De garantietermijn gaat in op het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Boven op deze garantie kunnen extra garanties van Beddenreus gelden.

Wil je aanspraak maken op de CBW-garantie en/of de (Extra) Beddenreus Garantie? Dan gelden de volgende voorwaarden:

  • Je kunt aantonen dat je het product hebt gekocht bij Beddenreus.
  • Het product is onbeschadigd en schoon.
  • Het product is gebruikt volgens de instructies.
  • Je stelt Beddenreus binnen een gepaste tijd nadat je een gebrek hebt ontdekt op de hoogte via onze Klantenservice

Verder gelden de voorwaarden die hieronder zijn vermeld.

Thuiswinkel Waarborg

Beddenreus is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. De bij de certificering geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden zijn in overeenstemming met Nederlandse wet- en regelgeving. De (her)certificering vindt jaarlijks plaats.

Bekijk het Thuiswinkel Waarborg certificaat >>

Extra garanties

Bij Beddenreus staan we achter de kwaliteit van onze matrascollectie. Onze matrassen worden uitvoerig getest en bestaan uit degelijke materialen. Schaf je, bij aankoop van een nieuw matras, ook een textielpakket aan, dan krijg je van Beddenreus één jaar Extra Beddenreus Garantie.

Voorwaarden Extra Beddenreus Garantie

Het textielpakket hoort een molton en matrasbeschermer te bevatten als het nieuwe matras op een bedbodem komt te liggen.

  • Het textielpakket hoort een molton en een matrasgrip te bevatten als het nieuwe matras op een boxspring komt te liggen.
  • Het textielpakket moet samen met het nieuwe matras op je verkooporder vermeld staan. 
  • Eén textielpakket geeft recht op één jaar Extra Beddenreus Garantie op één matras. Koop je meerdere matrassen, schaf dan voor elk matras een textielpakket aan.
  • Op alle matrassen geldt een volledige garantie van 2 jaar. Met de Extra Beddenreus Garantie wordt deze garantieperiode met één jaar verlengd: Vanaf twee tot drie jaar na de bezorgdatum is een derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Beddenreus.
  • Op matrassen van het merk M-Concept geldt een garantie van 3 jaar. Met de Extra Beddenreus Garantie wordt deze garantieperiode met één jaar verlengd: Vanaf drie tot vier jaar na de bezorgdatum is een derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Beddenreus.
  • Op matrassen van het merk Topcare geldt een volledige garantie van vijf jaar. Met de Extra Beddenreus Garantie wordt deze garantieperiode met één jaar verlengd: Vanaf vijf tot zes jaar na de bezorgdatum is een derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Beddenreus.

Bekijk onze Online verkoopvoorwaarden

 

Klachten

Heb je een klacht? Wij doen er alles aan om jou de best mogelijke service te bieden. Natuurlijk kan er helaas altijd iets mis gaan. We lossen je klacht graag zo snel mogelijk voor je op. 

Wij kunnen je het snelst van dienst zijn wanneer je contact opneemt met onze klantenservice. Je kunt bij ons een klacht indienen over zowel een product als over de dienstverlening van Beddenreus. Je krijgt altijd uiterlijk binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op jouw klacht. 

Heb je een ordernummer? Als u dit nummer bij je klacht vermeldt, kunnen wij je nog sneller helpen.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Advies bij plaagdieren

De bedwants (ook wel bekend onder de naam wandluis) komt tegenwoordig weer vaker voor in Nederland. De insecten zijn niet gevaarlijk voor mensen, maar zorgen wel voor onaangename jeuk. Meestal worden bedwantsen ongemerkt meegenomen vanuit het buitenland via kleding of koffer. Hun aanwezigheid heeft niets te maken met hygiëne, stof of gebrekkige schoonmaak. Ze verschuilen zich graag in matrassen (vandaar de naam bedwants) en kieren of naden in de slaapkamer. Ze zijn namelijk dol op CO2, dat vrijkomt bij het uitademen. Bedwantsen zijn moeilijk te bestrijden. De eitjes zijn zeer klein en met het blote oog nauwelijks te zien. Het is uitgesloten dat bedwantsen in nieuwe matrassen voorkomen. 

Alleen professionele bestrijders kunnen insecten effectief bestrijden. Zij zijn gespecialiseerd in het detecteren en determineren van insecten, waaronder de bedwants. Hier zijn diverse methoden voor beschikbaar.

Mocht jij overlast hebben van bedwantsen of een andere diersoort en twijfel je of jouw waarneming correct is?

Via onderstaande link vind je een volledig overzicht van en actuele informatie over de in Nederland voorkomende diersoorten, hun verspreiding en levenswijze. Hier vind je tevens uitgebreide informatie over de bedwants: http://www.kad.nl/nl/diensten/soortenregister

Je kunt ook bellen met het KAD (Kennis- en Adviescentrum Dierplagen) via 0317 – 41 96 60 (bereikbaar op werkdagen tussen  09:00 en 17:00 uur) of de website bezoeken voor meer informatie: www.kad.nl

Het KAD is het onafhankelijke landelijke kenniscentrum voor informatie en advies, onderzoek en opleiding op het gebied van preventie en bestrijding van dierplagen. Je kunt hier met al je vragen terecht.