Slaaptips

Dé 8x geheimen om snel in slaap te vallen

Lig jij ’s avonds vaak lang naar je plafond te staren? Vanaf nu is dat verleden tijd! Wij hebben de 8x beste geheimen voor je op een rijtje gezet om snel in slaap te vallen. Lees je mee?

Tip 1. Ga eerst ongemakkelijk liggen en pas daarna extra lekker

Raar? Ja, misschien wel een beetje. Maar als het werkt, werkt het. Ga 10 minuten lang in een ongemakkelijke houding liggen. Daarna ben je zo blij om weer gewoon te liggen, dat je heerlijk in slaap valt!

Tip 2. Doe er alles aan om te ontspannen

En dat kun je supergoed zelf een handje op weg helpen. Met een ontspanningsoefening bijvoorbeeld zoals één voor één al je spieren aan- en ontspannen. Of let eens op je ademhaling. Adem heel bewust in en uit en tel je ademhaling. Een ander voorbeeld: probeer eens op je rug te liggen, rustig door je buik te ademen en je tong te ontspannen (door deze niet te veel tegen je gehemelte te drukken). Dat wist je vast niet, maar een ontspannen tong maakt je hoofd rustiger waardoor je zo in slaap valt.

Tip 3: Oersaaie geluiden, kom maar door!

Een saai, monotoon geluid zorgt voor rust in je hoofd. Achtergrondgeluiden (witte ruis) op een laag volume zorgen ook voor een rustgevend gevoel en hierdoor val je sneller in slaap. Werkt ook supergoed bij baby’s!

Tip 4: Laat je in slaap praten

Doe oordopjes in en zet een app (op je telefoon) op waarin een lage mannenstem je heel rustig in slaap praat. Wedden dat je door de rustige stem en ontspannende muziek je ogen als snel niet meer open kunt houden. 

Tip 5: Ga eens vreemd met taal

Dit zou je misschien zelf echt niet bedenken, maar het werkt voor bepaalde mensen. Een vreemde taal in je hoofd oefenen, bijvoorbeeld in het Spaans tot honderd tellen. Sí Sí…!

Tip 6: luister naar een luisterboek met sleeptimer

Ga in het donker in bed liggen en zet een luisterboek op. Door de rustige stem die het verhaal vertelt (natuurlijk niet té spannend), val je zo in slaap. Met de handige sleeptimer hoef je ook nog eens het verhaal niet zelf uit te zetten! 

Tip 7: Go yoga

Doe een lesje yoga voordat je gaat slapen. Hiermee geef je je lichaam en geest rust. Op YouTube vind je verschillende yogalessen speciaal voor het slapengaan, daarna val je heerlijk in slaap. Proberen maar! 

Tip 8: lees een e-book

Ga lekker in je bed, onder de dekens, liggen en doe alle lichten uit. Pak je e-book en lees een aantal bladzijdes uit je lievelingsboek. Doordat een e-book niet heel veel licht geeft en een nachtmodus heeft, val je zo in slaap!

Get comfortable met goed beddengoed

tx-beschermingspakket-II-molton-detail
Meest verkocht

Molton Matrashoes

(66)

Levertijd: Morgen in huis

20.-

Molton Topmatras

(52)

Levertijd: Morgen in huis

25.-

Dekbedovertrek Bo

(40)

Levertijd: Morgen in huis

14.95
lowest-price

Matrasbeschermer Topnop

(37)

Levertijd: Morgen in huis

17.90

Wow, 21% BTW korting op dit product

Dekbed Actie synthetisch 4-seizoenen

(29)

Levertijd: Morgen in huis

40.-
lowest-price

Hoeslaken Fitted

(27)

Levertijd: Morgen in huis

25.-
one-plus-one

2 halen = 1 betalen

Beschermingspakket Ledikant matras

(26)

Levertijd: Morgen in huis

30.-

Wow, 21% BTW korting op dit product

Hoeslaken Topper Fitted

(21)

Levertijd: Morgen in huis

25.-
one-plus-one

2 halen = 1 betalen

Hoofdkussen Dreamtime kussen - latex

(18)

Levertijd: Morgen in huis

70.-
one-plus-one

2 halen = 1 betalen

Dekbed Dreamtime 90% dons 4-seizoenen

(15)

Levertijd: Morgen in huis

200.-

Wow, 21% BTW korting op dit product

Blogs van dit type

Over de auteur

Wij zijn dol op slapen

Zodra we wakker zijn, halen we inspiratie uit de nacht, verhalen en ervaringen. En geloof ons: dat zijn er veel. Want de hele dag zijn wij bezig met jouw nachtrust.

Meer van Redactie
Start chat
Deze site is beschermd tegen robots. Google Privacy Policy en Terms of Service zijn van toepassing