Service & Garantie

Álles voor de best mogelijke service

Bij Beddenreus stellen we alles in het werk om jou een heerlijke nachtrust te bezorgen. Daarom zijn we je graag zo goed mogelijk van dienst. Heb je een vraag, opmerking of klacht over een product, onze service of je bestelling? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Heb je een ordernummer? Zorg dan dat je die bij de hand hebt. Zo kunnen wij je nóg sneller helpen.

Telefoon

Onze medewerkers staan voor je klaar op:
ma t/m vr: 08.00 - 18.00 uur

Bel 0413 – 33 89 44

E-mail

Je kunt ons natuurlijk ook altijd een e-mail sturen via het contactformulier. Zo hebben we al je gegevens bij de hand.

Stuur een e-mail >

Post

Beddenreus
Postbus 716
5400 AS Uden

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Aan de wettelijke garantie is géén termijn gekoppeld omdat deze verschilt per product. De onderstaande garantiebepalingen hebben betrekking op de extra aangeboden garantie en houden de wettelijke rechten intact (en zijn dus geen beperking van je wettelijke rechten).

Onze garantiebepalingen

  • Op textielproducten zit een jaar garantie. Omdat wij hygiëne belangrijk vinden, is het ruilen van textielproducten alleen mogelijk als de verpakking ongeopend is.
  • Op showroomproducten geven wij geen garantie.
  • De garantie gaat in op het moment dat je het product in bezit hebt.
  • Wil je graag extra zekerheid? Kies dan voor de Extra Beddenreus Garantie.
  • Koop je online? Dan gelden onze Online verkoopvoorwaarden.

CBW-garantieregeling

De in de CBW-voorwaarden opgenomen garantieregeling is van toepassing op je online aankoop. De garantietermijn gaat in op het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen. Boven op deze garantie kunnen extra garanties van Beddenreus gelden. Wil je aanspraak maken op de CBW-garantie en/of de (Extra) Beddenreus Garantie? Dan gelden de volgende voorwaarden:

  • Je kunt aantonen dat je het product hebt gekocht bij Beddenreus.
  • Het product is onbeschadigd en schoon.
  • Het product is gebruikt volgens de instructies.
  • Je stelt Beddenreus binnen een gepaste tijd nadat je een gebrek hebt ontdekt op de hoogte via onze Klantenservice.

Thuiswinkel Waarborg

Beddenreus is gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. De bij de certificering geconstateerde werkwijze en gehanteerde voorwaarden zijn in overeenstemming met Nederlandse wet- en regelgeving. De (her)certificering vindt jaarlijks plaats.

Bekijk het Thuiswinkel Waarborg certificaat >

Extra Beddenreus Garantie

Bij Beddenreus staan we achter de kwaliteit van onze matrascollectie. Onze matrassen worden uitvoerig getest en bestaan uit degelijke materialen. Schaf je, bij aankoop van een nieuw matras, ook een textielpakket aan, dan krijg je van Beddenreus één jaar Extra Beddenreus Garantie.

Voorwaarden Extra Beddenreus Garantie

  • Het textielpakket hoort een molton en matrasbeschermer te bevatten als het nieuwe matras op een bedbodem komt te liggen.
  • Het textielpakket hoort een molton en een matrasgrip te bevatten als het nieuwe matras op een boxspring komt te liggen.
  • Het textielpakket moet samen met het nieuwe matras op je verkooporder vermeld staan.
  • Eén textielpakket geeft recht op één jaar Extra Beddenreus Garantie op één matras. Koop je meerdere matrassen, schaf dan voor elk matras een textielpakket aan.
  • Op alle matrassen geldt een volledige garantie van 2 jaar. Met de Extra Beddenreus Garantie wordt deze garantieperiode met één jaar verlengd: Vanaf twee tot drie jaar na de bezorgdatum is een derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Beddenreus.
  • Op matrassen van het merk M-Concept geldt een garantie van 3 jaar. Met de Extra Beddenreus Garantie wordt deze garantieperiode met één jaar verlengd: Vanaf drie tot vier jaar na de bezorgdatum is een derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Beddenreus.
  • Op matrassen van het merk Topcare geldt een volledige garantie van vijf jaar. Met de Extra Beddenreus Garantie wordt deze garantieperiode met één jaar verlengd: Vanaf vijf tot zes jaar na de bezorgdatum is een derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Beddenreus.

Bekijk onze Online verkoopvoorwaarden >

Heb je een klacht?

Wij doen er alles aan om je de best mogelijke service te bieden. Natuurlijk kan er helaas altijd iets mis gaan. We lossen de klacht graag zo snel mogelijk samen met jou op.

Wij kunnen je het snelst van dienst zijn wanneer je contact opneemt met onze klantenservice. Hiervoor kun je telefonisch contact opnemen via 0413 – 33 89 44 of een e-mail sturen via info@beddenreus.nl. Heb je een ordernummer? Vermeld deze dan bij de klacht, dan kunnen wij je nog sneller helpen.

Ben je niet tevreden met de oplossing van een van onze medewerkers? Dan kun je per e-mail een klacht indienen via klacht@beddenreus.nl. Binnen 14 werkdagen geven we je een inhoudelijke reactie. 

Is je klacht niet eerder bij ons bekend gemaakt, dan zal één van onze medewerkers deze eerst met je oppakken via de reguliere wegen.

Onafhankelijke geschillencommissie

Als je vindt dat je klacht niet goed is opgelost, dan kun je terecht bij de onafhankelijke geschillencommissie. De Geschillencommissie Wonen behandelt klachten van consumenten. Voor de geschillenregeling verwijzen wij naar artikel 19 en 20 van de algemene voorwaarden van de CBW. Hieruit volgt dat geschillen aanhangig kunnen worden gemaakt bij de Geschillencommissie Wonen. Ook kun je voor online geschillenbeslechting terecht op het ODR-platform.

Advies bij plaagdieren

De bedwants (ook wel bekend onder de naam wandluis) komt tegenwoordig weer vaker voor in Nederland. De insecten zijn niet gevaarlijk voor mensen, maar zorgen wel voor onaangename jeuk. Meestal worden bedwantsen ongemerkt meegenomen vanuit het buitenland via kleding of koffer. Hun aanwezigheid heeft niets te maken met hygiëne, stof of gebrekkige schoonmaak. Ze verschuilen zich graag in matrassen (vandaar de naam bedwants) en kieren of naden in de slaapkamer. Ze zijn namelijk dol op CO2, dat vrijkomt bij het uitademen. Bedwantsen zijn moeilijk te bestrijden. De eitjes zijn zeer klein en met het blote oog nauwelijks te zien. Het is uitgesloten dat bedwantsen in nieuwe matrassen voorkomen.

Alleen professionele bestrijders kunnen insecten effectief bestrijden. Zij zijn gespecialiseerd in het detecteren en determineren van insecten, waaronder de bedwants. Hier zijn diverse methoden voor beschikbaar.

Heb je overlast van bedwantsen of een andere diersoort en twijfel je of jouw waarneming correct is?
Via deze link vind je een volledig overzicht van en actuele informatie over de in Nederland voorkomende diersoorten, hun verspreiding en levenswijze. Hier vind je tevens uitgebreide informatie over de bedwants.

Je kunt ook bellen met het KAD (Kennis- en Adviescentrum Dierplagen) via 0317 – 41 96 60 (bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 uur) of de website bezoeken voor meer informatie.

Het KAD is het onafhankelijke landelijke kenniscentrum voor informatie en advies, onderzoek en opleiding op het gebied van preventie en bestrijding van dierplagen. Je kunt hier met al je vragen terecht.